Szkoła Podstawowa
im. Jana Kasprowicza
w Klikuszowej
 Dziś jest: Poniedziałek, 20 sierpnia 2018 r.
Imieniny: Bernarda, Sabiny, Samuela

Kanał YouTube

Więcej zdjęć

News:

Wycieczka do Warszawy - 22 maj 2017r.

Sprawozdanie z wycieczki piórem klasy IIIa

W dniach 08.05-10.05.2017r. odbyła się wycieczka klas trzecich z Gimnazjum Nr3 w Klikuszowej do Warszawy. Brało w niej udział pięćdziesięciu pięciu uczniów i czterech opiekunów.
Pierwszy dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy bardzo wcześnie, bo już o 4:50. Wszyscy spotkaliśmy się pod Remizą OSP w Klikuszowej. Wtedy na dworze było jeszcze ciemno. Wyjechaliśmy około godziny 5:00 udając się w kierunku Warszawy. Przejeżdżaliśmy m.in. przez Kraków, dla którego charakterystyczny jest Zamek Królewski-Wawel oraz przez Radom, w którym jest bardzo dużo rond ulicznych. Na nasze docelowe miejsce dojechaliśmy około godziny 13:00. Naszym pierwszym punktem zwiedzania było Muzeum Powstania Warszawskiego. Wywarło ono na nas ogromne wrażenie, ponieważ wszędzie słyszeliśmy odgłosy strzałów, rozmowy ludzi oraz bicie ich serc. W tym muzeum czuliśmy się tak, jakbyśmy brali udział w powstaniu. Weszliśmy do kanałów, w których ukrywali się powstańcy. Mogliśmy poczuć strach jaki oni odczuwali, siedząc w tych podziemnych tunelach.... c.d w Dalszej części newsa

Po zwiedzeniu muzeum udaliśmy się metrem na Stadion Narodowy. Było on ogromny i wszyscy byliśmy bardzo podekscytowani tym, że wejdziemy na stadion, na którym grają sławni piłkarze. Szliśmy trasą pod nazwą ,,Piłkarskie Emocje”. Myślę, że największe wrażenie wywarło na nas to, jak wielkie jest boisko na stadionie. Byliśmy w szatni piłkarzy, w tej samej, w której przebiera się m.in. Robert Lewandowski. Było to dla nas wspaniała przeżycie. Po tym ciężkim, ale jakże wspaniałym dniu udaliśmy się do naszego Ośrodka, aby się zakwaterować i odpocząć. Około godziny 20:00 mieliśmy ognisko z pieczeniem kiełbasek, na którym można było odpocząć i spędzić wspólnie miło czas. Tak zakończył się nasz pierwszy dzień w Warszawie.
Drugi dzień naszego pobytu w Warszawie rozpoczęliśmy od pożywnego śniadania. Po spożytym posiłku przejechaliśmy autokarem pod Zamek Królewski, który zwiedzaliśmy od godziny 10:00. Nasza pani przewodnik bardzo ciekawie opowiadała o historii tego zamku oraz o panujących w nim władcach. Następnie udaliśmy się na spacer po Starym Mieście. Widzieliśmy tam Barbakan, Katedrę, Rynek, Kolumnę Zygmunta, symbol charakterystyczny dla Warszawy – Pomnik Syrenki, Pałac Prezydencki, Kościół św. Anny oraz Plac Piłsudskiego. Na koniec o godzinie 13:00 udaliśmy się pod Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie widzieliśmy zmieniającą się wartę. Około godziny 13:20 udaliśmy się na przerwę obiadową do KFC. Gdy już byliśmy najedzeni udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik. Mogliśmy tam robić różne doświadczenia. Sprawdzaliśmy m.in. na czy polega Trójkąt Bermudzki oraz jak wygląda poruszanie się osoby niepełnosprawnej na wózku. W Centrum Nauki Kopernik mogliśmy bardzo ciekawie i miło spędzić czas. W tym budynku po prostu nie da się nudzić. Wszyscy byliśmy bardzo zadowoleni z tej atrakcji w naszej wycieczce. Po wspaniale przeżytym dniu udaliśmy się na obiadokolacje do naszego Ośrodka. Podsumowaniem tego dnia była dyskoteka. Ten dzień był po prostu wspaniały!
Trzeci i zarazem ostatni dzień zaczęliśmy od śniadania tak samo jak poprzedniego dnia. Gdy już byliśmy gotowi przejechaliśmy autokarem pod Park Łazienkowski. Widzieliśmy tam bardzo stary samochód Marszałka Józefa Piłsudskiego, który zrobił na nas ogromne wrażenie. W tym pięknym parku widzieliśmy m.in. Oranżerię i pomnik Chopina. Następnie udaliśmy się na spacer z Edukatorem po Pałacu w Wilanowie. Był to piękny i duży pałac. Przed nim rozciągał się wspaniały ogród. Pan bardzo ciekawie opowiadała o ,,zagadkach”, kryjących się w tym wspaniałym pałacu. W drogę powrotną wyruszyliśmy około godziny 14:30. Po drodze zrobiliśmy postój w McDonalds. W Klikuszowej byliśmy o godzinie 21:00.

Doradztwo zawodowe

Dokumenty dotyczące realizacji projektów edukacyjnych

Karta oceny ucznia w projekcie

Karta pracy zespołu projektowego

Karta samooceny ucznia w projekcie

Tematy projektów edukacyjnych

Zasady realizacji projektu edukacyjnego

Poradnictwo zawodowe dla uczniów i rodziców Kwestionariusz postaw twórczych vs. odtwórczych (testy i materiały)
Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań
Labirynt zawodów
Zawody
Przewodnik pozawodach
Podstawy programowe kształcenia o zawodach
Filmy o zawodach

Plan lekcji od 1 września 2018 r.

Procedury przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków